24.12.2019
23.08.2019
  3. "Batyskaf" - recenzia hry

"Batyskaf" - recenzia hry

"

Batyskaf” kusi dużym, kolorowym pudełkiem, które skrywa same skarby. Czekają tam mniej i bardziej kolorowe podwodne stwory, zapewniając sporo zabawy. Hra povzbudí nielen deti, ale aj dospelých . Pri nakupovaní si to nemôžete nechať ujsť.

1

Obsah balenia

Vo veľkej kartónovej krabici sú všetky prvky potrebné na hranie, t. j.

• doska,
  • 30 žetónov zvierat,
  • 60 kyslíkových kariet,
  • 4 žetóny bathyscaphe,
  • 1 token prvého hráča,
  • inštrukcie.

Herná esencia

Počas hry sa ponoríme do našich kúpeľov do hlbín oceánu, aby sme získali najzaujímavejšie prvky podvodných zvierat . Na cestovanie používame kyslíkové karty. Osoba s najvyšším počtom bodov za nájdené perly vyhráva. Účastníci sa musia rozhodnúť, či si vyberú karty, ktoré sa im najviac páčia, alebo tie, ktoré dávajú najviac bodov. Pre deti to bude veľká skúška deduktívnych schopností.

2

Do stredu tabuľky umiestnime tabuľu takým spôsobom, aby k nej mal prístup každý. Každý hráč si vyberie farbu bathyscaphe, s ktorým bude cestovať. Zamieša sa so zvieratami a zamieša sa lícom nadol v pravom dolnom rohu dosky. Taktiež zamiešame kyslíkové karty a umiestnime ich lícom nadol do ľavého dolného rohu dosky. V závislosti od počtu hráčov, ktorí sa na hre zúčastňujú z hromady zvierat, vyberieme príslušný počet žetónov :

• 2 hráči - 5 žetónov,
  • 3 hráči - 6 žetónov,
  • 4 hráči - 7 žetónov.

Žetóny umiestnite na dosku v hĺbke vyznačenej na každej z nich. Hra začína osobou, ktorá nedávno videla film alebo si prečítala knihu o podmorskom svete - dostane žetón prvého hráča s obrázkom morského koníka.

3

Priebeh hry

Hra začína hráčom s prvým tokenom hráča, fronta sa pohybuje v smere hodinových ručičiek. Na začiatku každého kola hráč vytiahne 1 balíček kyslíka z balíčka. Ak sa hráč nerozhodne pohnúť so svojím batyscaphe, môže si vziať ďalšiu kyslíkovú kartu - po výbere 2 kariet sa front presunie ďalej. Ak sa hráč rozhodne pohybovať, ponorí sa do hĺbky vyznačenej kyslíkovou kartou. Použité kyslíkové karty odložíme a nepoužívame ich znova.

Kyslíkové karty obsahujú jednu až šesť bublín kyslíka a každá z nich umožňuje batyscaphe pohybovať sa 100 m nahor alebo nadol po doske. Bubliny sa dajú sčítavať a počas jedného ťahu môžete použiť niekoľko kariet. Pozornosť, ponorenie a naváranie bathyscaphe sa musia uskutočniť naraz. . 4

Hra sa končí, keď v balíčku nie sú kyslíkové karty. Všetky použité by sa mali zamiešať a umiestniť späť do ľavého dolného rohu dosky. Účastníci hry, ktorí v tomto ťahu nevybrali ani nevyťahujú kartu, vykonajú striedavo posledné akcie, kým fronta nedosiahne prvého hráča - potom hra končí. Hráči počítajú všetky perly na žetóny, ktoré zarobili. Vyhráva hráč s najvyšším počtom bodov .

Zobrazenia

Hra je dobre navrhnutá, farebná a pevná . Úžasná grafika a rýmované opisy zvierat určite zaujmú mladších hráčov a povzbudia ich, aby sa bavili. Hra vás núti myslieť a strategické plánovanie. Účastníci musia prepočítať svoje kyslíkové bubliny a rozhodnúť sa, či ich použijú v danom kole alebo neskôr. Jej vydavateľka Granna sa môže pochváliť ďalším senzačným tvrdením - všetky prvky sú solídne a pekné. Kartónové karty a pešiaky na stojanoch, pevné dosky a laminované kyslíkové karty, všetko zabalené v pútavej krabici. Toto je určite jedna z najatraktívnejších hier, ktoré som nedávno testoval.