Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 14:30
0 ks
za 0,00 EUR
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Zdravie a hygiena mamičky a dieťatka
24.12.2019
Zdravie a hygiena mamičky a dieťatka
Počas prvých mesiacov života našich ratolestí im musíme zabezpečiť zvýšenú starostlivosť. Nejde len o základné potreby ako kŕmenie, obliekanie či spán... čítať celé
Zariadenie detskej izby
21.12.2019 Článok
Zariadenie detskej izby
Detské postele a postieľky, matrace aj ostatný nábytok nesmú deťom škodiť, alebo ohrozovať ich zdravie. Rovnako aj posteľná bielizeň. Všetko by malo b... čítať celé
10 odporúčaná kozmetika na starostlivosť o opálenú detskú pokožku
23.08.2019
10 odporúčaná kozmetika na starostlivosť o opálenú detskú pokožku
Každý rodič vie, že v lete, keď slnko pôsobí najviac, sa o detskú pokožku treba starať jedinečným spôsobom, ale nie každý vie, ako sa o ňu starať po l... čítať celé
Zobraziť všetky články
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Obézne dieťa, ako mu pomôcť

Obézne dieťa, ako mu pomôcť

Kedy hovoríme o problémoch s hmotnosťou?

Zatiaľ čo v prípade dospelej osoby je záležitosť pomerne jednoduchá, okrem BMI by dieťa malo je treba zvážiť niekoľko ďalších faktorov. BMI je neuveriteľné pre malé deti, používajú sa skôr pre tínedžerov. Centrálne siete sú k dispozícii pre malé deti a batoľatá, ktoré nájdete v zdravotnej knihe každého dieťaťa. Hovoríme o nadváhe, keď je hmotnosť dieťaťa medzi 85 až 95 percentilmi. A obezita je označená váhou nad 95 percentilov. Pri pohľade na percentilnú mriežku musíme brať do úvahy pohlavie a vek dieťaťa.

chudnutie strava

Deti nepoužívajú klasickú chudnutie. Redukčné diéty sa používajú iba ako posledná možnosť a pod vedením lekára alebo dietetika. To však neznamená, že deti s nadváhou nemusia meniť svoju stravu. Strava chudnutého dieťaťa je predovšetkým zdravé, vyvážené jedlo a niektoré výrobky sa vzdáva. Tu je niekoľko rád o ponuke a o tom, ako bojovať proti kilogramom:

  1. Predtým, ako začnete schudnúť, je vhodné poradiť sa s lekárom, ktorý skontroluje, či nadváha nie je výsledkom choroby.

  2. Zaviesť do stravy viac zeleniny, je to množstvo vitamínov a minerálov, navyše majú veľa

    błonnika, dzięki czemu dziecko będzie dłużej syte. Jeśli nasza pociecha nie przepada za warzywami, postaraj się je przemycić, np. w postaci sosu do kanapek czy zupy krem.
  3. Zvyknite si na bábätko od mladého veku. Pohánka, proso alebo ovos by sa mali natrvalo objaviť v našej ponuke. Sú zdravé, majú veľa cenných minerálov, neobsahujú jednoduché cukry a dajú sa použiť na všetko, na polievky a zákusky alebo namiesto zemiakov. Môžete z nich dokonca pripraviť zdravé palacinky, do vody naliať surovú kašu cez noc, ráno vyliať a zmiešať všetko s mixérom. Smažte na nízkej teplote. Podávajte so svojím obľúbeným ovocím, medom alebo syrom ricottou.

  4. Mali by sme z našej stravy odstrániť všetko rýchle občerstvenie, čínske polievky alebo instantné jedlá. Je tiež dobré udržiavať sladkosti na minime. Namiesto toho môžeme dieťaťu ponúknuť ovocie alebo sušené ovocie (ale nie príliš veľa, pretože sú veľmi kalórie).

  5. Premieňame farebné nápoje sýtené na domáce kompoty alebo čistú vodu. Ak má dieťa problém s pitím minerálnej vody, pridajme pár plátok citróna, jahody alebo kivi. Cola a energetické nápoje by mali byť vynechané zo stravy, ktorú by dieťa vôbec nemalo piť.

  6. Pri varení večere si zvoľte chudšie mäso, vzdajte silné, silné omáčky a šampiňóny. Predstavte si pečené, dusené alebo dusené jedlá.

  7. Stojí za to zapojiť vaše dieťa do prípravy jedál a nakupovania. Bude radi, keď budete jesť nezávisle pripravené zdravé jedlá.

  8. Neodmieňajte svoje dieťa sladkosťami, je to jednoduchý spôsob, ako nadváhou.

  9. Nastavíme časy jedla tak, aby dieťa vedelo, kedy bude jesť.

Fyzická aktivita

Fyzická aktivita je pri chudnutí detí veľmi dôležitá. Tu je niekoľko návrhov, ako pritiahnuť do každodenného života väčšiu návštevnosť:

  1. Nevypúšťajte svoje dieťa z PE, pokiaľ to nie je potrebné. PE je niekoľko hodín týždenne, počas ktorého sa dieťa môže pohybovať.

  2. Nastavte, aby počas víkendu s celou rodinou trávil čas aktívne, napríklad na cyklistických výletoch, v bazéne,

    łyżwach czy grając w badmintona na podwórku. Gdy dziecko zobaczy, że cała rodzina dobrze się bawi, samo będzie chciało powtarzać to jak najczęściej. Możecie organizować mecze, turnieje i konkursy, odrobina sportowej rywalizacji tylko podniesie motywację.
  3. Ak máte doma viac miesta, môžete si kúpiť malý

    trampolinę. Dzieci uwielbiają skakać i zazwyczaj nie trzeba ich do tego namawiać.
  4. Pokúste sa cvičiť so svojím dieťaťom každý deň. Nemusí to byť konkrétny tréningový plán, všetko, čo potrebujete, sú cvičenia spomenuté z hodín telesnej výchovy - šmýkačky, behanie, drepy alebo hojdačky nôh a paží. , Iba 30 minút denne.

  5. Pri nákupe zariadenia sa zamerajme na to, ktoré je určené deťom, priťahuje ich svojimi farbami a efektným dizajnom. Dieťa bude chcieť jazdiť takto

    rolkach czy łyżwach.
  6. deskorolce, hulajnodze czy np. nartorolkach. Pokúsme sa dieťaťu ukázať rôzne druhy aktivít, aby našli niečo, čo ich fascinuje. Ponúknite mu jazdu na

Zoštíhlenie dieťaťa je veľmi dlhý proces. Najprv si nemusíme všimnúť účinky, ale nesmieme sa vzdať. Nezakričme ani neprekážame dieťaťu príliš veľkú váhu, nebude ho motivovať, ale iba odcudziť. Je lepšie povzbudiť, podporiť a pomôcť prekonať vaše slabosti.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

 

© 2018 Všetky práva vyhradené
Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk