24.12.2019
23.08.2019
  3. "Prieskumníci Amazonie" - recenzia hry

"Prieskumníci Amazonie" - recenzia hry

Ako rodičia vieme, že deti majú záujem o všetko, čo sa okolo nich deje, nielenže. Keď ideme s nimi na svoje prvé cesty, začínajú sa zaujímať o celý svet. Chcú objavovať nové miesta a krajiny. Jedným z vynikajúcich návrhov pre tých, ktorí sú zvedaví na svet našich najmenších, je stolová hra "

Odkrywcy Amazonia”. Wraz z nią wyruszycie do Ameryki Południowej, by odkrywać niesamowite lasy tropikalne i poznawać zwierzęta, które je zamieszkują.

Fotografia 1 Box naraz s hernými prvkami

Obsah poľa

Pole má štandardné rozmery. V ponuke stolových hier vydavateľstva Zielona Sowa sa mi páči zjednotenie veľkostí balenia hier. Uľahčuje to ich usporiadanie a usporiadanie na policiach v detskej izbe. Vo vnútri sa nachádza veľká tvrdá doska na počítanie bodov, 93 farebných dlaždíc pre hru, 5 bodových žetónov, 20 žetónov - talismany a 5 žetónov pešiaka so stojanmi. Všetky malé prvky sa spočiatku umiestňujú na listy (lišty), z ktorých sa musia vytlačiť a nepotrebné rámy sa zlikvidujú.

Obrázok 2 Obsah balenia

Podstata hry

Hráči sa po celú dobu hry menia na cestujúcich zvedavých na svet, ktorých cieľom je preskúmať amazonskú džungľu, ktorá ukrýva mnoho tajomstiev. Zladením dlaždíc dostanú bod za každú pridanú dlaždicu. Vyhráva hráč s najvyšším počtom bodov.

Photo 3 Herné prvky s prvkami

Pred prvou hrou umiestnime žetóny pešiaka do plastových stojanov a z obkladov vytlačíme dlaždice a žetóny. Potom vyberte miesto na hranie. V prípade hry „Explorer of Amazonia“ potrebujete veľa priestoru, takže dobrým miestom pre hru bude veľký stôl alebo podlaha. Každý hráč si vyberie jeden kus a umiestni ich na hraciu plochu na pole so stanom. Po položení figúrok každý hráč vezme žetóny talismanov vo farbe svojho pešiaka. Každý by mal mať pred sebou 4 talismany: množiť sa, pohybovať sa, vymieňať sa a striedať.

Fotografia 4 Pešiaci na štartovom poli

Ideme na dlaždice a nájdeme štartovaciu dlaždicu so stanom. Dali sme to do stredu stola. Zmiešajte zvyšné dlaždice a vložte ich do škatule obrátenou stranou nahor tak, aby ilustrácie na dlaždiciach neboli viditeľné. Stanovili sme poradie hráčov - tvorca hry naznačuje, že to bola osoba, ktorá rýchlo nahradí tri zvieratá prvým písmenom ich mena. Toto pravidlo môžete samozrejme upraviť podľa svojich predstáv, aj keď sa mi tento nápad páči.

6 dlaždíc, pešiakov a žetónov5 vzorových dlaždíc, pešiakov a žetónov7 vzorových dlaždíc, pešiakov a žetónov

Priebeh hry

Prvý hráč vytiahne z krabice dlaždicu a vloží ju do dlaždice stanu, ktorá je zatiaľ jediná na stole. Nakreslená a pridaná dlaždica sa musí zhodovať s farbou dlaždice, ktorá je už na stole - farby na okrajoch dlaždíc, ktoré sa navzájom dotýkajú, musia byť rovnaké. Ak sa pridaná dlaždica dotkne dvoch ďalších ležiacich na stole, musia sa farby na jej dvoch okrajoch zhodovať. Správne pridanie dlaždice vedie k udeleniu bodu. V závislosti od kombinácie dlaždíc môže hráč získať od 1 do 8 bodov naraz.

Fotografia 8 Pohľad na stôl počas hry

Ak hráč vytiahne dlaždicu, ktorú nemôže pridať k dlaždiciam na stole, hodí ju späť do políčka, nezíska body a ďalší hráč sa pohne. Hráč môže tiež použiť token „nahradiť“ talisman. Je dôležité, aby bol token talisman použitý iba raz. Za nepoužité talizmany dostane hráč na konci hry jeden bod. Keď hráč dosiahne pole 50, dostane žetón 50 bodov, vráti sa na pole so stanom a začne znova zbierať ďalších 50 bodov. Hra končí, keď sú všetky dlaždice položené na stôl.

Obrázok 9 Stoh dlaždíc

Hra „Prieskumníci Amazónie“ je pre deti pomerne zložitá dosková hra. Vyžaduje to veľkú schopnosť vnímania, reflexie a logického myslenia. Každá hra je iná, takže je určite zábavné sa k nej vrátiť a ktorá sa nebude nudiť. Potrebujete dosť priestoru na hranie